Wednesday, January 28, 2015

Sem Break.

Assalamualaikum.

Kepada yang merindui dan dirindui. Tak payah nak merindui rindui sangat. Geli weh. Yup, dah cuti lama.. baru nak buka blog. haha Baru teringat kewujudan blog ni. Almost 3 weeks I've been here in Kuantan. Apa aku buat kat rumah ni ? well, masih melatih jadi bini yang mithali. Ecehh kau bab bab ni laju je kan. Menyampah. Off topic.

Aku tak nak ingat pasal result final. AKU TAK NAK! Tapi kalau aku tak ingat, siapa nak doakan untuk aku ? Takkan Allah bagi result gempak kat kita tanpa usaha yedok ? tak gitu cengitanya ? Tapi aku masih dalam buaian mimpi-mimpi indah. Tolong sesiapa tarik aku keluar. Biar aku berpijak di bumi yang nyata. Didunia yang sementara ini untuk aku terus beribadah dan menguatkan iman aku.

InshaAllah. Pray for Zaty everyone. Thanks. :)

Sebenarnya aku buka blog ni sebab aku nak cerita how the lifestyle kat UniMAP. I am talking about fashion. Haha Nak compare dekat matrik. Pagi pagi lepas solat and mandi. Aku berkejaran nak gosok tudung. Gosok baju, gosok handsock stoking semua ahh. Senang cerita semua benda nak gosok. Betapa rajinnya zaty dahulu. Nak turun makan pun pi gosok tudung dulu kejap.

Sampailah di UniMAP hidup aku berubah. Aku jadi seorang yang sangat pemalas nak gosok. Kalau kedut aku tibai je pakai. Pertama, sebab aku takde iron sendiri. (pinjam Nad punya) Kedua, takde iron board.( Aku tak biasa gosok atas lantai, meja , etc.Gedik beno.) Ketiga, aku takde masa weh nak pikir pakai baju apa. Pagi pagi tu jugak baru nak pikir. hehehe Sampai ada lecturer ni tegur :

"Saya bosanlah tengok student UniMAP ni asyik pakai warna hitammmmm je hari hari. Awak tahu tak, sebenarnya warna yang awak pakai tu melambangkan mood awak hari tu."

Aku pun jawab perlahan, "Ohh tak tahu pulak.. *muka innocent*"

Jadi adakah betul statement bahawa "Engineering student ni selalunya selekehh" ?

Ohh, you're wrong mann. Engineering student lah paling lawa dalam berfashion. Kau tengok luaran memang ah. Semua hitam. Sekali diaorang keluar bandar. Pufff Bertukar jadi hijabista. hahaha Ok aku melawak je. Engineering student ni bukannya selekeh. Actually, kitaorang pakai baju gelap supaya nanti tak cepat kotor kalau nak handle machines, nak potong kayu, nak pasang wayar and etc. Takkan nak pakai macam Hana Tajima pin sana sini, sekali shawl berpusing masuk dalam machine tak pasaiiii...

Lagi satu aku sedih sebab, everyday kena pakai seluar. Hmmm Aku nak pakai jubah pi kelas semua. Tapi tak boleh, sebab most of the day ada practical class yang memang kena buat kerja lelaki. I tell you, memang kerja lelaki. Perempuan yang hebat je masuk engineering. Ha Ha Ha ! Aku tak puji diri sendiri, aku puji kawan kawan aku. Serious. Yang ayu ayu dapat kos engineering. Aihhh selamba je handle mesin. hee

Jadi, emm.. itu sahaja buat hari ini. Semoga kita berjumpa di lain hari. InshaAllah.


No comments:

Post a Comment